A felsőoktatási intézmények gyakorlata a fogyatékos hallgatók esélyegyenlőségének biztosításában. Egy kutatás áttekintő összefoglalása

 

A felsőoktatási intézmények társadalmi felelősségvállalásának egyik meghatározó szegmense lehet a fogyatékos fiatalok befogadása, képzése és társadalmi szerepvállalásuk elősegítése. A fogyatékos fiatalok felsőoktatásban való részvételének elősegítése érdekében komplex szolgáltatásokat kell kidolgozni és bevezetni, amelyek fő célja, hogy a felsőoktatásban tanuló fogyatékos fiatalok felkészülését, hozzáférhető tananyagokhoz való hozzájutását, valamint az oktatás minden formájához, továbbá az egyetemi élet részét képező programokhoz másokkal azonos alapon történő hozzáférését támogassák. A tanulmány a „Fogyatékossággal élő hallgatók a felsőoktatásban és a társadalmi felelősségvállalás” című kutatási projekt keretében a hazai és a határon túli magyar felsőoktatási intézmények esélyegyenlőségi vezetői, referensei körében végzett kérdőíves felmérés eredményeit ismerteti. A projekt általános célja a felsőoktatásban tanuló fogyatékos hallgatók esélyegyenlőségének fejlesztése az intézmények társadalmi felelősségvállalásának, eszközrendszerének és módszertanának fejlesztésével. Ezáltal hozzájárulni a diplomás fogyatékos személyek lehetőségeinek javításához a munka világában.

PDF

Rovat: 
Archív 2019
Lapszám: 
2019/3