A közlekedés foglalkoztatási feltételrendszere

A korábbi munkagazdasági kutatások ráirányították a figyelmet a hazai tömegközlekedés akkori megtapasztalt sorvadásának kedvezőtlen, illetve szükségesnek gondolt fejlesztésének várhatóan pozitív foglalkoztatási következményeire. Napjainkra ugyanakkor az ingázás erősödése és sajátosságai, továbbá a már égetővé vált szektorális (főként gépjárművezetői) munkaerőhiány okai és kezelésének lehetőségei kerültek az érdeklődés középpontjába. Mindezek miatt különös jelentőséget kapott a múlt évi végi Szegedi Nemzetközi Közlekedési Konferencia, amelyet tizenhetedik alkalommal rendezett meg a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (az Enterprise Europe Network regionális irodája, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és a KTI Közlekedéstudományi Intézet szakmai támogatásával) 2015. november 26-27. között. Az európai konferencia naptárban is szereplő esemény címe: "A közlekedési szolgáltatások feltételrendszerei Magyarországon".[1]

A közlekedéssel összefüggő néhány kiemelkedő foglalkoztatási vetület bemutatása érdekében ezúttal először a Magyar Közgazdasági Társaság Munkaügyi Szakosztálya is delegált több előadót a Konferenciára. Az elhangzott foglalkoztatási témakörű előadások főbb üzeneteit az alábbiakban foglaljuk össze.

[1] A konferencián elhangzott előadások, továbbá a szekcióülések moderátorainak beszámolója elérhető: http://www.csmkik.hu/hu/csmkik/cikkek/xvii-nemzetkozi-kozlekedesi-konferencia-87696

A cikk letöltése

 

Rovat: 
Chronica Laboris