Érzelmek a szervezetekben

Az érzelmi munka, mint önálló kutatási terület 30 éves. Jelen tanulmány az elmúlt tíz év legfontosabb kutatási eredményeit igyekszik összefoglalni kapaszkodót kínálva a szervezeti érzelmek és az érzelmi munka szervezeti vonatkozásainak értelmezéséhez. Nem titkolt célja, hogy felhívja az emberekkel, mint erőforrással foglalkozók figyelmét arra, hogy a munkának ma már nem csak fizikai és szellemi, de érzelmi aspektusa is van. Ez a dimenzió gyakran különálló életet él. Legtöbbször nincs megfelelően szabályozva, nyomon követve, értékelve és jutalmazva; ami azt üzeni a munkavállalóknak, hogy valójában nem is fontos. Az érzelmi munka azonban a legtöbb foglalkozás, munkakör velejárója. Azzal, hogy nem foglalkozik vele tudatosan sem a munkaadó, sem pedig a munkavállaló számos olyan lehetőség sikkadhat el, amely egyébként megkönnyítené az érzelmi munkát és javíthatná annak színvonalát.

 

Lapszám: 
2011/3