Üzleti etika - érték vagy felesleges fontoskodás?

Szociálisan felelősnek nevezünk már egy vállalatot, ha környezetkímélő papírt használ, ha támogat egy fúvós zenekart, ha vezetői egy hétvégén gyomot irtanak és így tovább. Komolyabb helyeken természetesen ezt az egyébként nagyon fontos kérdést is a helyén kezelik. Felelős a vállalat, ha fejlődik, ha biztosítja dolgozóinak biztonságos megélhetését, ha ezt úgy éri el, hogy ügyfeleivel szemben korrekt, ha tisztességesen fizet adót. Ezzel rokon, de jóval komplexebb fogalom az etikus magatartás, amely nemcsak egy személyre, de egy vállalat tevékenységére is értelmezhető. Olyan értékrendet takar, ami segít eligazodni a jó és a rossz, a helyes és helytelen, azigazságos és igazságtalan kérdéseiben. Egy világgazdasági válság tanulságaival a hátunk mögött ismét időszerű az etikus vállalati magatartás követelményének újragondolása, „újjáélesztése”.

PDF

Lapszám: 
2011/1