Nem könnyű feladat jó pályaválasztási kiállítást vagy fesztivált rendezni, és nem könnyű annak biztosítása sem, hogy egy ilyen esemény pedagógiai szempontból valóban jól hasznosuljon minden egyes résztvevő számára. A pályaorientációt támogató intézmények sorában egyre fontosabb szerepet vállalnak azon civil szervezetek, amelyek aktivistái új lendülettel, ötletekkel, innovációkkal gazdagítják a pályaorientáció lehetőségeit és programkínálatát.
Ez az írás egy ilyen, egyes elemeiben újszerű pályaválasztási fesztiválról számol be; kiemelve, hogy több feltételnek is teljesülnie kell ahhoz, hogy egy ilyen esemény valódi értékkel bírjon a pályaorientáció számára. Fontos a résztvevők érdeklődés szerinti differenciálása. A sikeres hasznosulás feltételeinek egy részét a szervezők biztosíthatják, másik részét viszont azok a pedagógusok, akik a tanulókat előzetesen felkészítik az eseményre (mert erre is szükség van), illetve akik az esemény után kezdeményezik és segítik a tapasztalatok feldolgozását a tanulók számára. A pályaorientáció hosszú folyamat, amelyet néhány ilyen kiemelt esemény nem válthat ki, de megfelelő pedagógiai munka mellett, a folyamatba ágyazottan ezek a tanulási környezet fontos elemei lehetnek.